سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عاشقانه ترین وب سایت عاشقانه=چشمان سبز
شاعر و نویسنده طراح و خوشنویس گرافیست و طراح وب
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
عاشقانه ترین وب سایت عاشقانه ترین وبلاگ چشمان سبز عاشقانه ترین وبلاگ ایران گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش اومدین امیدوارم از نوشته هام خوشتون بیاد. نظرات و پیشنهاداتتون رو فقط به این شماره پیامک کنین ۰۹۳۷۸۵۲۲۲۳۲
صفحات وبلاگ

افراد موفقی که زندگی پر چالشی داشتند

 

افراد موفق بسیاری در دنیا وجود دارند که برای رسیدن به موفقیت شان، زندگی پر چالشی داشته اند. همه ما با خواندن و شنیدن داستان های افراد موفق و مشهور گاهی دنبال پاسخ این سوال هستیم که آیا این افراد در ابتدا و میانـه شـروع فعالیتشان مسیری هموار را در مقابل خود داشته اند یا همانند دیگر افراد زندگی پرچالشی را تجربه کرده اند. در این مقاله شرح کوتاهی از زندگی افراد موفق را می خوانید که نشان می دهد زندگی این افراد نیز خالی از موانع و چالش نبوده است.

چارلی چاپلین

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


کمتر کسی است که این شخصیت مشهور و کمدین معروف را نشناسد اما این اسطوره کمدی دنیا ابتدای کار چندان موفق نبود. اولین بازی او مورد قبول هالیوود قرار نگرفت و آن را یک نمایش بی معنی لقب دادند اما این شکست سرآغاز موفقیت چارلی چاپلین شد.


توماس ادیسون

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


معلم دوران تحصیل توماس ادیسون در مورد او گفته بود که ادیسون در دوران تحصیل آنقدر احمق و کودن بوده که به سختی چیزی را یاد می گرفته و این درحالی است که ادیسون مخترع وسایلی شد که در جهان تغییری بس بزرگ ایجاد کرده است.

بقیه در ادامه مطلب

حتما" بخونین



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

          
سه شنبه 94 تیر 30 :: 5:7 عصر

اس ام اس جدید عید فطر

بنر اس ام اس تیریک روز عید فطر

عید است و دلم خانه ویرانه ، بیا / این خانه تکاندیم ز بیگانه ، بیا
یک ماه تمام میهمانت بودیم / یک روزه به مهمانی این خانه بیا

 

خوندن بقیه اس ام اس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

          
پنج شنبه 94 تیر 25 :: 12:23 عصر

طنز تصویری

طنز تصویری

در بالا یه چیزی هست که فکرکنم برای همه اتفاق افتاده باشه

این عکس جیف نشون میده که

چجوری بعضی ها با موزی گری بالای گود میشنن

و دیگرون رو به بازی می گیرن

لاکارشون میکنن

بعدهم خیلی راحت به ریششون میخندن

واسه شما تاحالا اتفاق افتاده؟...

 




موضوع مطلب : عکس طنز, تصویر طنز, طنز

          
یکشنبه 94 تیر 21 :: 5:42 عصر

رهنمودهای اخلاقی بروسلی برای موفقیت درزندگی

عکس بروسلی

برس لی یک اسطوره بود. او یک هنرمند رزمی‌کار، یک فیلسوف، یک هنرپیشه و فیلم‌ساز بود. کسی که الهام‌بخش میلیونها انسان در زندگی بود.

او یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان کل دوران بود و هنوز همچنان یک نماد فرهنگی باقی مانده است. مجله تایم او را یکی از تاثیرگذارترین انسانها در قرن بیستم معرفی کرد.

سخنان برس لی نه تنها الهام‌بخش است، بلکه اندیشناک و اثرگذار است. سخنان او دارای آموزه‌های مهمی در طول زندگی است.

در اینجا 7 درس موفقیت در زندگی را از سخنان این اژدهای شرقی فرا می‌گیریم:

 

1 . تمرکز کلید موفقیت است.

جنگجوی موفق یک شخص معمولی ولی با تمرکزی مانند نور لیزر است.

Bruse Lee

اگر بدنبال موفقیت هستید، هنگام انجام وظایف‌تان تمرکز داشته باشید. محیطی عاری از مزاحمت برای کار کردن فراهم کنید. اگر می‌دانید که گوشی هوشمند شما باعث حواس‌پرتی می‌شود، پس هنگام کار آن را در اطاق دیگری بگذارید.

نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم که همه‌مان به طریقی حواس‌پرتی و افکار مغشوش داریم، ولی راههای برای حذف آنها وجود دارد. راههایی برای کمک به خودتان در جهت داشتن تمرکز و عادت به آن بیابید. جدول زمان‌بندی برای خودتان تهیه کنید و زمانهایی برای خلوت کردن و قطع هرگونه تماس با دنیای بیرون در نظر بگیرید و سپس بر روی مهمترین وظایفی که در دست دارید تمرکز کنید.

 

2 . از وقتتان حداکثر استفاده را ببرید

اگر زندگی‌تان را دوست دارید پس وقتتان را هدر ندهید. زمان به عقب برنمی‌گردد.

Bruse Lee

به زمانهای گذشته برگردید، وقتتان را چگونه صرف کردید؟ کارهایی که لازم بود را انجام دادید، کارهایی که برای خودتان و دیگران ارزشمند بود را انجام دادید یا اکثرا در حال وقت‌گذرانی بودید؟

مطمئناً برای همه واضح است که ما فقط یکبار زندگی می‌کنیم، اما چند درصد از ماها واقعاً از وقتمان هوشمندانه استفاده می‌کنیم؟ به این موضوع خوب فکر کنید، شما که نمی‌خواهید باقی عمرتان را به دفع الوقت و کارهای بی‌هدف و بی‌معنی بگذرانید، درسته؟ از همین امروز شروع کنید، بهترین استفاده را از وقتتان ببرید. طوری زندگی کنید که انگار آخرین روز زندگی‌تان است. شاید این حرف کلیشه‌ای به نظر برسد، ولی حقیقت است.

 

3 . شخصیت به اندازه علم اهمیت دارد

علم برای شما قدرت می‌آورد، ولی شخصیت برای شما احترام می‌آورد.

Bruse Lee

همه‌مان از قدرت علم آگاه هستیم، همانطور که عاقلی گفت:"علم، قدرت است." اما ما اغلب فراموش می‌کنیم که شخصیت، گاهی اوقات از علم هم مهمتر است.

آیا آدمهای مغرور را دوست دارید یا آدمهای خوش‌قلب را ترجیح می‌دهید؟ پاسخ روشن است. وقتیکه بخواهید احترام دیگران را جلب کنید این موضوع اصلاً مهم نیست که چقدر باهوش و زرنگ و دانا هستید. اینجا فقط شخصیت شماست که به حساب می‌آید.

 

4 . ابتدا هدف‌ تعیین کنید سپس به سمت آن نشانه‌گیری کنید

هدف چیزی نیست که همیشه باید به آن برسیم، هدف اغلب برای نشانه‌روی بکار گرفته می‌شود

Bruse Lee

یک هدف در واقع نشانه‌ایست که به سمت آن نشانه‌روی می‌کنیم. هدف به ما انگیزه می‌دهد. با داشتن هدف در واقع مسیر واضح و روشنی برای خودمان ترسیم می‌کنیم و به آن نشانه می‌گیریم و به سمت آن کار و حرکت می‌کنیم. هدف تعریف‌کننده مقصد نهایی ماست.

اما نکته اصلی در اینجا این است که اهداف همیشه چیزی نیستند که باید به آن برسیم. پس مشکلی نیست که نتوانیم در زمان مشخص شده به هدفمان برسیم. مشکلی نیست اگر گاهی اوقات شکست بخوریم، ولی نباید هیچوقت تسلیم بشویم. گاهی وقتها فقط باید ایمان داشته باشیم. پس به سمت هدفتان نشانه‌گیری کنید در همان جهت کار و تلاش کنید تا وقتیکه به آن برسید.

حتی اگر با کار و کوشش فراوان هم به هدفتان نرسیدید مشکلی نیست، چون حتماً در این مسیر به چیزهای باارزشی دست یافتید. اگر هیچوقت تلاش نکنید، آنگاه شانس شما برای رسیدن به همین چیزها هم صفر است.

 

5 . اشتباهات خود را شجاعانه بپذیرید

اشتباهات همواره قابل بخشودن هستند اگر شجاعت پذیرفتن آن را داشته باشیم.

Bruse Lee

روزی معلمی از شاگردانش پرسید، آیا پذیرش اشتباهات شرم‌آور است؟ هشت نفر از ده تای آنها گفتند "خیر" دو دانش‌آموز دیگر کسانی بودند که خانواده‌اش فکر می‌کردند پذیرش اشتباهات چیز شرم‌آوری ست.

محیطی که در آن پرورش می‌یابیم شکل‌دهنده افکار و رفتار ماست. شاید کسانی اشتباه را چیز بدی پیش خودشان تصور کنند. آنها فکر می‌کنند پذیرفتن اشتباه کار شرم‌آوری برایشان است. این موضوع نمی‌تواند حقیقت را معکوس جلوه دهد.

اشتباه کردن در خلال زندگی هیچ اشکالی ندارد. مهمترین بخش قضیه این است که چگونه به آن روبرو می‌شویم. آیا آن را می‌پذیریم و اعتراف می‌کنیم و در نهایت از آن درس می‌گیریم؟ یا ترجیح می‌دهیم در مورد آن صحبتی نکنیم و تظاهر کنیم اتفاقی نیفتاده؟ بدترین اشتباهی که ممکن است بکنید این است که اشتباهتان را نپذیرید.

 

6 . زیاد فکر نکنید، فقط انجامش بدهید

اگر بیش از اندازه لازم روی چیزی فکر کنید، هرگز آن را انجام نخواهید داد.

Bruse Lee

بیایید با این واقعیت روبرو شویم، قبل از اینکه بخواهیم کار جدیدی شروع کنیم، و لازم باشد از کنج خلوت خودمان بیرون بیاییم، مدت زمان طولانی می‌نشینیم و در این باره فکر می‌کنیم. و در نهایت، هیچ کاری نکردیم بجز فکر کردن.

این موضوع مخصوصاً در مورد کسانی که در مورد شروع یک کسب‌وکار جدید فکر می‌کنند صدق می‌کند یا کسانی که ایده‌های نامتعارف و دیوانه‌کننده دارند. آنها تمایل دارند به دقت در مورد طرحشان و ریسکهای آن فکر کنند و اگرهای زیادی به ذهنشان خطور می‌کند. "اگر این ایده خوب عمل نکند چطور میشه؟"

"من نمیخام این کار رو بکنم ..." این جمله را به خودتان می‌گویید و در نهایت تصمیم می‌گیرید تسلیم شوید. شما قبل از حتی یک گام به جلو تسلیم می‌شوید.

فقط انجامش بده! این چیزیست که به آن نیاز دارید – عمل کنید. بله، درست است که قبل از هر کاری باید به آن فکر کنید. اما هر چه وقت بیشتری برای فکر کردن صرف کنید، احتمال انجام دادنش کمتر می‌شود. فکر کنید ولی نه بیش از حد. زیاد درگیر آنالیز پانالیز نشوید!

 

7 . یاد بگیرید چگونه خشم خود را کنترل کنید

یک عصبانیت سریع، خیلی سریع از شما یک احمق می‌سازد.

Bruse Lee

چند بار در گذشته عصبانی شدید؟ حدس می‌زنم به دفعات بیشمار؟ و بعدش چی شد؟ آیا چیزی که از آن عصبانی شدید، بهتر شد، یا بدتر شد؟ قبول کنید، عصبانیت سریع تقریباً همیشه اوضاع را بدتر می‌کند.

همه‌مان این تجربه را داشتیم. همه‌مان می‌دانیم که خشمگین شدن برایمان مضر است. می‌خواهیم این رفتار سوء را نداشته باشیم ولی کنترل داشتن بر خشم خود کار آسانی نیست. در هر صورت ما همه انسان هستیم.

بنابراین برای کنترل بر خشم خود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ خوب، کارهای زیادی می‌توانید بکنید، اما بهترین توصیه این است که نفس عمیقی بکشید و به آن فکر کنید. هنگام عصبانیت به اکسیژن نیاز دارید. بخاطر داشته باشید، همیشه خشمتان را اسیر کنید قبل از اینکه اسیر خشمتان شوید.




موضوع مطلب : رهنمودهای اخلاقی بروسلی برای موفقیت درزندگی, عکس بروسلی, روش موفقیت در زندگی, کنترل خشم

          
دوشنبه 94 تیر 15 :: 4:10 عصر

 

5 دلیل رایج که باعث غمگینی و افسردگی ما می شود! 

از نگاه ائمه (ع)


غم و شادی دو مفهموم شناخته شده در میان انسان هاست. افراد بشر با تمام تفاوت ها و تمایزاتی که در میانشان حاکم است درک یکسانی از مفهوم غم و شادی دارند. برخی اوقات علل و عوامل به وجود آورنده ی غم و شادی برای فرد شناخته شده است در حالی که در پاره ای از اوقات این علل و عوامل برای وی ناشناخته می ماند.


دقت در علل بوجود آورنده ی این دو حالت روحی کمک شایانی به کنترل آنها می نماید. به طور کلی می توان گفت پیروی از فرامین الهی سبب از بین رفتن اندوه و ناراحتی می شود. چرا که دین عهده دار بهره مند سازی افراد از زندگی پاک و آرام است و این زندگی بوجود نمی آید مگر بواسطه رهایی از اندوه آزار دهنده و مضر.
رسانندگان پیام الهی در سخنان ارزشمندشان از یک سو به تفصیل، به معرفی عوامل به وجود آورنده ی اندوه پرداخته اند و از سویی دیگر عوامل از بین برنده ی اندوه را نمایانده اند. دوری از عوامل اندوه زا و شناخت و بکارگیری عوامل اندوه زدا تا حد زیادی سبب از بین بردن غم و ناراحتی اشخاص می شود. در این مختصر به بیان برخی از عوامل اندوه زا در کلام معصومین (علیهم السلام) خواهیم پرداخت.

دنیاخواهی

تبعا حضور در جهان ماده نیازمند بهره مندی از نعمت های الهی است. مادامی که بهره مندی از دنیا به منظور گذراندن و عبور از زندگی مادی و نیل به سعادت و سرای اخروی است؛ بدان سفارش شده است. اما آنجا که بهره مندی از دنیا تنها برای همین جهان مادی، بدون در نظر گرفتن سرای باقی است از آن نکوهش شده است. فردی که حیات را تنها زندگی دنیوی می داند و یا آنکه از آخرت غافل می شود تمام هم و غم اش دنیا می گردد و تمام تلاشش رسیدن به اهداف دنیوی می گردد، علاوه بر آنکه در این تلاش و دستیابی ممکن است فرامین الهی را زیر پا نهد؛ گاه در رسیدن به اهدافش ناکام می ماند و این ناکامی و نافرجامی سبب ناراحتی و اندوهش می گردد. دنیا خواهی و شیفته دنیا شدن از عوامل به وجود آورنده ی اندوه دانسته شده: «قَالَ علیه السلام‏ أَنَا زَعِیمٌ‏ بِثَلَاثٍ‏ لِمَنْ أَکَبَّ عَلَى الدُّنْیَا بِفَقْرٍ لَا غَنَاءَ لَهُ وَ بِشُغُلِ لَا فَرَاغَ لَهُ وَ بِهَمٍّ وَ حُزْنٍ لَا انْقِطَاعَ لَه ‏؛(کنز الفوائد، محمد بن علی کراجکی، ج1، ص 344) کسى که به دنیا بچسبد، من سه چیز را براى او قطعى مى دانم: فقرى که هیچ گاه به بى نیازى نینجامد ، مشغولیتى که هرگز از آن خلاصى ندارد و غم و اندوهى که برایش پایانى نیست.»

امام على علیه السلام فرمود ستمگرى ندیدم که به ستمدیده ماننده تر باشد مگر حسود؟ او جانى خسته دارد و دلى سرگشته و اندوهى پیوسته»

لذت گرا

گاه افراد علاقه مند به انجام اموری هستند که لذت لحظه ای بر آنها به دنبال می آورد، پاره ای از این امور به سبب مخالفت با فرامین الهی و بخشی از آنها بدلیل آسیب و اذیت هایی که به همراه می آورند موجبات غم و ناراحتی دراز مدت شخص را فراهم می آورند. مانند فردی که با سرعت زیاد در جاده حرکت می کند و سرعت بالایش منجر به تصادف او می شود. اجتناب از لذتهای زودگذری که تبعات سخت و سنگینی دنیوی و یا اخروی به دنبال دارد سبب عدم ایجاد ناراحتی و اضطراب در شخص می شود. پیامبر گرامی اسلام  صلی الله علیه و آله در این باره فرموده اند:  رُبَّ شَهْوةِ ساعةٍ تُورِثُ حُزنا طویلاً؛ بسا لذتى که دمى بپاید اما اندوهى دراز بر جاى گذارد. (. امالی، محمد بن الحسن الطوسی، ص533)

 

حسادت

خیر و نیکی را تنها برای خود خواستن و خیرخواه دیگران نبودن، فرد را مضطرب و پریشان می کند. فردی که پیشرفت و خوبی را فقط برای خود می خواهد، از مشاهده ی موفقیتها و پیشرفتهای دیگران ناراحت می شود. حسود گرچه در تلاش است تا مانع خیر و پیشرفت دیگران شود اما بیشترین ضرر و اذیت را برای خودش به ارمغان می آورد. امام علی (علیه السلام) در این باره می فرمایند: «عنه علیه السلام : ما رأیتُ ظالِما أشْبَهَ بمظلومٍ من الحاسِدِ ؟ نَفَسٌ دائمٌ ، و قَلبٌ هائمٌ ، و حُزنٌ لازِمٌ ؛ (تحف العقول، ابن شعبه حرانی حسن بن علی، ص216)

امام على علیه السلام فرمود  ستمگرى ندیدم که به ستمدیده ماننده تر باشد مگر حسود؟ او جانى خسته دارد و دلى سرگشته و اندوهى پیوسته».

  

کم کاری

کم کاری، موجب از دست دادن فرصت ها و مانع پیشرفت اشخاص می شود. گاه فرد کم کار پس از گذر سالها، نتیجه کم کاری و سستی اش را می بیند و همین امر او را ناراحت و غمگین می نماید. مغتنم شمردن فرصتها و تلاش برای صعود به مراتب عالی مانع از اندوه و ناراحتی در آینده می شود. امیر المومنین (علیه السلام) کم کاری را مایه ی اندوه و ناراحتی شمرده اند. در روایتی از ایشان آمده است: « مَن قَصَّر فی العملِ ابْتُلی بالهَمّ ِ . امام على علیه السلام: هر که در عمل کوتاهى کند، به اندوه گرفتار آید .(نهج البلاغه، شریف الرضی محمد بن حسین، نسخه صبحی صالح، ص491، ح127)

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمود: کسى که به دلدارى دادن خدا آرام نگیرد جانش بر دنیا حسرت ها خورد و هر که چشمش به دارایی هاى دیگران باشد، اندوهش بسیار شود و ناراحتیش بهبود نیابد

امید به مردم

چشم حسرت به زندگی و اموال دیگران داشتن فرد را ناراحت و پریشان می کند. این ناراحتی گاه به سبب مقایسه خود با دیگران و گاه به سبب انتظار و توقع بهره مندی از اموال و دارایی های آنان بوجود می آید که در هر دو صورت برآورده نشدن خواسته ی فرد او را اندوهگین می نماید. امام علی (علیه السلام) در این باره فرموده اند: « لَمّا نَزلَتْ هذهِ الآیةُ : «لا تَمُدّنَّ عَیْنَیْکَ إلى مَا مَتَّعْنا بِهِ أزْواجَا مِنْهُمْ و لا تَحْزَنْ عَلَیهِمْ و اخْفِضْ جَناحَکَ للمُومِنینَ»(سوره حجر آیه 88) . قالَ رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : مَن لَم یَتَعزَّ بعَزاءِ اللّه ِ تَقَطّعتْ نَفسُهُ على الدُّنیا حَسَراتٍ ، و مَن رمى ببَصَرِهِ إلى ما فی یَدِ غَیرهِ کَثُرَ هَمُّهُ و لَم یَشْفِ غَیْظَهُا. (.تفسیر قمی، علی بن ابراهیم قمی، ج1، ص381)

 امام صادق علیه السلام: وقتى این آیه نازل شد: «اگر بعضى از مردان و زنانشان را به چیزى بهره ور ساخته ایم، تو بدان چشم مدوز و غم آن را مخور و در برابر مومنان فروتن باش» پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمود: کسى که به دلدارى دادن خدا آرام نگیرد جانش بر دنیا حسرت ها خورد و هر که چشمش به دارایی هاى دیگران باشد، اندوهش بسیار شود و ناراحتیش بهبود نیابد.

 

جمع بندی

غم و اندوه و حسرت ها همه ناشی از دنیا خواهی است، ناشی از این است که ما به دنیا نگاهی ابدی داریم، از نعمت هایش هر چه بیشتر می خواهیم و  قانع نمی شویم، این نگاه موجب حسادت ها، حسرت ها، کدورت ها و رنجش ها می شود که برای ما اندوه و غم فراهم می کند. و راه رهایی از این اندوه بی توجهی به دنیاست.






موضوع مطلب : عوامل افسردگی, 5 دلیل رایج که باعث غمگینی و افسردگی ما می شود!, دلایل ایجاد افسردگی, حسادت, دنیاخواهی

          
یکشنبه 94 تیر 14 :: 5:29 عصر

دلتنگم،
مثل مادر بی سوادی
که دلش هوای بچه اش را کرده
ولی بلد نیست شماره اش را بگیره

اس ام اس دلتنگی

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

          
یکشنبه 94 تیر 14 :: 11:18 صبح

 

جملاتی عبرت آموز درباره قبول اشتباهات آدمی

جملات زیبای عبرت آموز

   چطور با اشتباهاتمان کنار بیاییم?

دوستان همه ما کوله‌باری از اشتباه داریم که باید از آنها درس بگیریم. همه ما اشتباه می‌کنیم، آن هم خیلی زیاد. بهترین قسمت آن این است که بدانیم اشتباه کرده‌ایم. اگر ندانیم، باز یک اشتباه دیگر کرده‌ایم.

می‌خواهیم ببینیم چطور باید با این همه اشتباهاتمان در زندگی کنار بیاییم. برای این منظور، جملات مختلفی را از افراد مشهور درمورد اشتباه کردن برایتان گرد آورده‌ایم.

 

یادتان باشد، مهم نیست که اشتباه کرده‌اید؛ مهم این است که از اشتباهتان درس گرفته باشید.

 

«افراد باهوش از اشتباهاتشان درس می‌گیرند. اما باهوش‌ترینشان از اشتباهات دیگران.»

-- براندون مال (Brandon Mull )

 

«یک اشتباه نباید قدرت حکمرانی بر همه زندگی یک نفر را داشته باشد.»

-- جویس میر (Joyce Meyer)

 

«بزرگترین اشتباهی که می‌توانید در طول زندگی مرتکب شوید این است که همیشه از اینکه مرتکب اشتباه شوید بترسید.»

-- البرت هوبارد (Elbert Hubbard)

 

1) تازمانیکه باور نکنید که شکست خورده‌اید و دلسرد نشوید، هنوز شکست نخورده‌اید. هیچوقت ناامید نشوید. گاهی وقت‌ها اینکه بدانید چه زمان باید دست از ادامه راه بکشید، کدام جنگ را ببازید، خود نیازمند خرد است.

 

«خیلی وقت‌ها برای اینکه اولویت‌هایمان را ببینیم، باید آنها را از خودمان دور کنیم.»

-- جان ایروینگ (John Irving)

 

2) خودتان را برای اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید بخشیده، از آنها درس بگیرید و پیش روید.

 

«اشتباه کردن گناه نیست. داشتن اعتباری که نتوانید هرازگاهی آن را خراب کنید چه ارزشی دارد؟»

-- سیمون الکلس (Simon Elkeles)

 

3) از آن اتفاق درس بگیرید و آن را فراموش کنید.

 

4) هیچ‌وقت یک اشتباه را تکرار نکنید.

 

«موفقیت این نیست که هیچوقت اشتباهی مرتکب نشوید. موفقیت در این است که هیچوقت یک اشتباه را تکرار نکنید.»

-- جرج برنارد شاو (George Bernard Shaw)

 

5) قلب و روحتان باید استوار باشد. وقتی می‌بینید در حین و بین یک اشتباه هستید، کنترل ذهنتان را به دست گیرید. قدرت فکر کردن در اشتباهات یک مزیت بزرگ است.

 

6) از اشتباهاتتان درس بگیرید و با حس کینه و انتقام برگردید. فقط زمانی که رشد کرده باشید است که می‌توانید اشتباهی را جبران کنید.

 

7) گاهی اوقات عوض کردن طرز تفکرمان کمک می‌کند. هیچوقت نمی‌توانید با همان طرزفکر قبلی که اشتباهی را مرتکب شده‌اید، آن را اصلاح کنید.

 

8) بیشتر اوقات تلاش نکردن برای اصلاح یک اشتباه شما را در همان جای اول نگه می‌دارد. شجاعت لازم برای غلبه بر ترستان و اصلاح خطاهایتان را پیدا کنید.

 

9) قدم‌های کوچک بردارید و برای غلبه بر اشتباهاتتان توانایی‌تان را کم‌کم افزایش دهید.

 

10) در سختی‌ها به دنبال فرصتی برای پیدا کردن خودتان باشید. در همه سختی‌ها فرصت‌های بیشماری برای رشد وجود دارد.

 

11) برای غلبه بر سردرگمی‌هایتان وارد عمل شوید. علم به شما کمک می‌کند بر سردرگمی‌هایتان غلبه کنید، سعی کنید برای غلبه بر اشتباهتان هم دانش بیشتری درمورد آن موضوع پیدا کنید.

 

12) صبور باشید و اجازه بدهید زمان بگذرد.

 

13) بزرگترین اشتباه اکثر ما این است که ناامید می‌شویم و دست از کار می‌کشیم. تازمانیکه  100? کارتان را تکمیل نکرده‌اید نباید کنار بروید. اگر نیاز به استراحت داشتید، به خودتان وقفه بدهید اما دست از ادامه راه نکشید. موفقیت شکستی است که برعکسش کرده باشید.

 

14) دست از فکر کردن بردارید و از فرصت‌ها استفاده کنید. بیشتر اشتباهات فرصت‌هایی عالی برای پیشرفت در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

«اشتباه کردن کاری انسانی و بخشیدن کاری الهی است.»

-- الکساندر پوپ (Alexander Pope)

 

15) کمال هیچوقت تصادفی نیست؛ بلکه نتیجه تلاش‌های هوشمندانه است.

 

«اگر ترس از کمال نداشته باشید، هیچوقت به آن نمی‌رسید.»

-- سالوادور دالی (Salvador Dali)

 

اجازه بدهید نگاهی به گفته‌هایی بکنیم که دیگران بعد از برخورد با اشتباهاتشان و تجربیات مختلف ارائه کرده‌اند:

 

«کسی که اشتباه نکرده باشید، یعنی هیچ چیز جدیدی را امتحان نکرده است.»

-- آلبرت انیشتین (Albert Einstein)

 

«آزادی که برای اشتباه کردن در آن آزادی نداشته باشید هیچ ارزشی ندارد.»

-- ماهاتما گاندی (Mahatma Gandhi)

 

«مطمئن شدن از عقلانیت خود کار دشواری است. سالمترین کار این است که به شما یادآور شوند که قوی‌ترین‌ها هم ضعیف می‌شوند و عاقل‌ترین‌ها هم اشتباه می‌کنند.»

-- ناپلئون بناپارت (Napoleon Bonaparte)

 

«وقتی راهتان را پیدا می‌کنید دیگر نباید بترسید. باید شجاعت لازم برای اشتباه کردن را داشته باشید. ناامیدی، دلسردی و شکست ابزارهایی هستند که خداوند برای نشان دادن راه به ما از آن استفاده می‌کند.»

-- پائولو کوئیلو (Paulo Coelhi)

 

«قضاوت خوب از تجربه می‌آید و تجربه از قضاوت بد.»

-- ریتا ماو براون (Rita Mae Brown)

 

 




موضوع مطلب : جملات زیبا, جملات پندآموز, جملات قشنگ, جملات عبرت آموز, چگونه از اشتباهاتمان درس بگیریم, جملاتی عبرت آموز درباره قبول اشتباه

          
دوشنبه 94 تیر 8 :: 2:35 عصر

رموز شادبودن در زندگی باوجود نقص عضو

شاد زیستن با وجود نقص عضو

تصور زندگی کردن با عضو ی از بدن که ناقص باشد بسیار دشوار است اما در دنیای امروز افراد بسیاری هستند که به دلایل ژنتیکی از بدو تولد با وجود ناقص بودن عضو حساسی در بدنشان زندگی شیرینی را تجربه می کنند و دست از تلاش برنمی دارند. همه ی آن ها یک ویژگی دارند و آن این که با وجود نقص عضو، دست از تلاش بر نداشته اند و به صورت عادی از لذت های خداوند بهره مند می شوند.

“خانم ملک ” 24 ساله از دانمارک؛ ایشان از ناحیه یک دست و هر دو پا دچار نقص عضو هستند اما به راحتی آشپزی و خانه داری می کند و با کمک همسرش زندگی بسیار خوبی را در کنار فرزند شیر خوارش می گذراند. به عقیده او انسان در هر شرایطی با توکل به خواست خداوند می تواند از زندگی لذت ببرد و همواره شکر خداوند را به جا آورد.

زندگی شاد با بدنی  ناقص  (1)

” وندی ” 31 ساله از اهالی لس آنجلس، متاسفانه به دلیل اعتیاد مادرش از بدو تولد از ناحیه هر دو دست و پا ها دچار نقص عضو دائمی شد اما این نقص باعث نشد که او دست از تلاش و مداومت بردارد بنابراین به طور منظم به مدرسه رفت و با کمک دهانش می نوشت.

او اکنون در کنار همسر و دو فرزندش که اولی 6 ساله و دومی 8 ماهه است زندگی پر تلاشی دارد و معتقد است تحت هیچ شرایطی حاضر نیست دست از تلاش بردارد و با همین وضع احساس خوشبختی می کند و هرگز معلولیت او باعث ناامیدیش در زندگی نشده است.

زندگی شاد با بدنی  ناقص  (4)

جویان رومبو با پدر و مادر فقیرش در یکی از روستاهای کشور پرو زندگی می کند. او با بیماری سندروم نادر بدون دست و پا متولد شد. یک خبرنگار هنگامی که با او روبه رو شد تصمیم گرفت داستان او را از تلویزیون پخش کند و با عنایت خداوند این فیلم مورد توجه یکی از پزشکان علاقه مند پایتخت قرار گرفت. دکتر لوئیس روبیو در نظر دارد با انجام یک عمل جراحی به همراه یک تیم پزشکی کاشت بازوی مصنوعی را روی این دختر انجام دهد. او معتقد است که می تواند توسط سیگنال هایی که از عضلات سینه ای کنترل می شود او را مورد جراحی و پیوند اعضا قرار داد.  

زندگی شاد با بدنی  ناقص  (2)

این دختر با وجود عارضه ای به این عظمت هنوز هم لبخند بر لب دارد. او به راحتی و با استفاده از قدرت شانه هایش مداد را در بین شانه هایش گرفته و می نویسد و حتی نقاشی می کند. او به وسیله شانه هایش قاشق را به دهان برده و غذا می خورد. او همچنین بسیار ماهرانه از پله ها به وسیله ماهیچه های پشت گردنش بالا می رود و با اسباب بازی هایش بازی می کند.   

زندگی شاد با بدنی  ناقص  (3)

زندگی شاد با بدنی  ناقص  (5)




موضوع مطلب : رموز شاد بودن در زندگی باوجود نقص عضو, شاد زیستن, شادی, شاد بودن با وجود نقص عضو

          
دوشنبه 94 تیر 8 :: 8:26 صبح

پیوندها
لوگو
به وبلاگ من خوش اومدین
امیدوارم از نوشته هام خوشتون بیاد.
نظرات و پیشنهاداتتون رو فقط به این شماره پیامک کنین
۰۹۳۷۸۵۲۲۲۳۲
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 252
  • بازدید دیروز: 26
  • کل بازدیدها: 3379232
امکانات جانبی