سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عاشقانه ترین وب سایت عاشقانه=چشمان سبز
شاعر و نویسنده طراح و خوشنویس گرافیست و طراح وب
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
عاشقانه ترین وب سایت عاشقانه ترین وبلاگ چشمان سبز عاشقانه ترین وبلاگ ایران گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش اومدین امیدوارم از نوشته هام خوشتون بیاد. نظرات و پیشنهاداتتون رو فقط به این شماره پیامک کنین ۰۹۳۷۸۵۲۲۲۳۲
صفحات وبلاگ

هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد...

این مطلب رو برا این گذاشتم که متاسفانه دیدم ماه رمضونی شب های مقدس احیا بعضی دختر پسرا و حتی خونواده ها بجای برگزاری مراسم و همدل شدن با بقیه کسانی که عاشقانه دعا و قرآن میخوندن سرشون همش توی گوشی بود و خودشونو توی انبوه جمعیت با بلوتوزبازی و اس ام اس بازی سرگرم می کردن.......
از یه پسری که مشغول همین کار بود پرسیدم توی این گوشی همراهت چیز واجب تری هست که جوابم داد بلوتوزبازی با دخترا بیشتر حال میده... یه ساعت بعد که رفتم برای خونواده ام از آبسردکن آب بیارم همون پسر رو با دوتادختر که تیپ زننده ای هم داشتن دیدم....


اومدم سرجام نشستم یه گوشه ای پشتمو کردم به همه و توی حال خودم مشغول همراهی دعای جوشن کبیر شدم و دیگه ازجام بلند نشدم تا آخر مراسم.مطمئنا" کسی که عاشق علی و راه علی هستش خودشو همچین وقتایی که همه انتظار اومدنشو میکشن و فقط سالی یه بار فرصتش پیش میاد وارد مسائل حاشیه ای نمیکنه اگه جنبه همه چی رو داشته باشه....

دختر پسرای ایرونی نشون دادن که دنبال حاشیه ها نیستن هرگز...و شخصیتشونو با این حاشیه ها زیرسوال نمی برند.

و از هر چیزی بجای خودش استفاده میکنن و از هر چیزی سوء استفاده نمیکنن..مگه نه؟ نظر شما غیر از اینه؟

امیدوارم این مطلب بتونه روی بعضی ها که اینطوری هستند و خیلی بی جنبه هستند تأثیر سازنده ای بذاره...

مقدمه:

اگر بخواهیم تلفن همراه را در چند جمله معنا کنیم باید بگوییم تلفن همراه یک وسیله ارتباطی شخصی برای تماس های فوری و اضطراری است که به دوصورت نوشتاری و گفتاری قابل استفاده قرار می گیرد. تلفن همراه وسیله ای است تا توسط آن افراد همیشه در دسترس باشند و به راحتی با یکدیگر تماس برقرار نمایند. یکی دیگر از مزیت های تلفن همراه قابلیت چند کاره بودن گوشی های آن است که علاوه بر برقراری ارتباط تلفنی قابلیت های دیگری هم دارد و موجب سهولت و سرعت در انجام امور کاربران خود می گردد. این مزایا که روزبه روز بر تعداد آن ها افزوده می شود مانند:دوربین عکسبرداری یا فیلمبرداری، سیستم ارتباط با شبکه اینترنت ، ارسال پیام کوتاه، چراغ قوه، ماشین حساب،‌زنگ ساعت ، رادیو، بازی و بسیاری قابلیت های دیگر که در گوشی های مختلف، متفاوت است.                                          

 

 

اما مسئله ای که حایز اهمیت است و باید به آن توجه داشت، این است که تلفن همراه یک وسیله شخصی است که استفاده از آن فراگیر شده و به عنوان عضو جدانشدنی از ما هرلحظه و هرجا همراه مان خواهد بود. این وسیله ضروری  به گونه‌ای نوعی ارتباط بین ما با خود به وجود آورده است، این ارتباط داری آداب و فرهنگ خاصی است که عدم توجه به آن می تواند به شخصیت و درک اجتماعی ما نزد دیگران ضربه وارد کند.                                                                                                                                                                         برخلاف تصور برخی از افراد که تصور می کنند داشتن تلفن همراه یا گوشی گرانقیمت با تکنولوژی پیشرفته، نوعی افتخار محسوب می شود و نشانه شان و شخصیت والای آن ها است، شناخت و رعایت فرهنگ استفاده از این وسیله ارتباطی است که بیش از هر موضوع دیگری شخصیت متعادل ما در استفاده از تکنولوژی را نشان می‌دهد.                                                                                              


موضوع مطلب : مکالمات تلفنی, خط دائمی, خط اعتباری, شماره ایرانسل, شماره همراه اول, گوشی همراه, خط همراه, خط ایرانسل, تماس تلفنی, شماره موبایل

خواندن بقیه در ادامه مطلب


برخی از مواردی که در زمان استفاده از تلفن همراه بهتر است به آن ها توجه کرد:                                                                    

آهنگ زنگ تلفن همراه نشان دهنده شخصیت و علایق شخصی افراد است، ریتم و محتوای آهنگ ها برای سنین مختلف و افراد با شخصیت های مختلف متفاوت است، بهتر است که از آهنگ های ملایم،جدید و با ریتم آرامش دهنده، نه آزار دهنده برای زنگ موبایل استفاده شود. آهنگ های ملایم و کوتاه با صدای متعادل نشان می دهد که فرد به آرامش و خلوت دیگران احترام می گذارد.                                                                                                                                                                                          

هنگام مکالمه در مکان های عمومی یا وسایل نقلیه بهتر است که در صورت امکان مقداری از جمع فاصله بگیریم و در مکان خلوت خیلی کوتاه و با صدای آهسته  صحبت نماییم. در این مواقع بهتر است که صحبت های خود را خلاصه کنیم و ادامه مکالمه را به فرصتی مناسب موکول کنیم.                                                                                                                                                          

صحبت کردن توسط تلفن همراه در کوچه و خیابان یا مکان های عمومی با صدای بلند کار پسندیده‌ای نیست و موجب جلب توجه منفی دیگران خواهد شد که از آن احساس خوبی نخواهند داشت.                                                                                                                                                                                                

هنگامی که در یک جلسه، مهمانی یا مکان مهمی مشغول صحبت یا شنیدن سخن دیگران هستید بهتر است تا صدای گوشی خود را قطع کنید و از برقراری تماس های غیر ضروری بپرهیزید. اگر در چنین مواقعی با تماسی رو به رو شده که ناگزیر به پاسخ آن بودید بهتر است ابتدا از حاضرین عذرخواهی نموده و با کمال متانت و قار از جای خود برخواسته و در گوشه ای خلوت با صدای آهسته به تماس خود پاسخ دهید. ضمن اینکه به خاطر بسپارید مکالمه خود را خیلی کوتاه و اضطراری انجام دهید چراکه مکالمه طولانی با تلفن همراه در ذهن جمعی که همه به انتظار شما نشسته اند ایجاد آزار و ناراحتی خواهد کرد.                                                                                      

بدون اجازه از تلفن دیگران استفاده نکنید و به آن دست نزنید، زیرا تلفن همراه یک وسیله کاملا شخصی است و ممکن است تصویر، اسم یا پیامی بر روی صفحه آن باشد که شما مجاز به دیدن آن نیستید.                                                                                                                                    

در مراسم خصوصی دیگران مانند: میهمانی، عروسی و تولد از ضبط فیلم و گرفتن عکس توسط گوشی خود واقعا خود داری کنید زیرا این کار حتما باید با اجازه میزبان و با دوربین های مخصوص فیلمبرداری و عکاسی صورت پذیرد، برداشت تصویر توسط گوشی همراه بدون اجاز میزبان نوعی بی‌احترامی به او و سایر میهمان ها خواهد بود.                                                                                              

در کوچه و خیابان یا هر مکان دیگری بدون اجازه از فرزند، اتومبیل یا چهره افراد توسط تلفن همراه تصویر برداری نکنید یا اقدام به ضبط صدای دیگران ننمایید.                                                                                                                                                      

باتری تلفن خود را در مواقعی شارژ کنیدکه فضای اطرافتان خالی باشد زیرا شارژ تلفن همراه مانند استفاده از آن موجب پخش امواج نا سالمی می شود که سلامت آدم ها را به خطر می اندازد.                                                                                                

در میهمانی ها و مجالس  چند نفره بهتر است که یا گوشی خود را خاموش نموده و خود و دیگران را برای مدتی از شر آن خلاص کنید یا در گوشه ای گذاشته و از بازی و ارسال پیامک  با آن خودداری نمایید. درواقع سعی کنید در جمع دیگران کم تر گوشی خود را رونمایی کنید و کم تر از آن استفاده نمایید.                                                                                                                                                       بی مورد از دیگران نخواهید تا محتویات گوشی شان را به شما نشان دهند.                       

بلوتوث گوشی خود را عمدا روشن نگذارید.                                                                                                                      

در میهمانی ها و مجالس رسمی از هندزفری استفاده نکنید.                                                                      

در اماکن عمومی از پخش موزیک و صداهای مختلف توسط گوشی تان خودداری کنید.                                                                 

در حضور دیگران از بلندگو(آیفون) گوشی استفاده نکنید.                                                                                                        

هنگامی که با خانواده، دوست یا آشنایان خود به تفریح و گردش می روید، سعی کنید استفاده و بازی با تلفن همراه خود را به حداقل برسانید.                                                                                                    

در مکان هایی که استفاده از تلفن همراه موجب اختلال در نظم یا سیستم می شود مانند هواپیما، قبل از این که مسئولین به شما تذکر دهند، تلفن خود را خاموش نمایید و به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.                                                                                  

هنگامی که امکان پاسخگویی به تماس دیگران را ندارید، به نوعی آن هارا از این قضیه مطلع کنید،مثلا از پیام کوتاه های از پیش نوشته شده گوشی تلفن تان استفاده کنید.                                

در اماکن عمومی و مجالس رسمی که افراد دیگری در کنار شما حضور دارند مکالمات خود را به صورت جدی ، محترمانه و کوتاه بیان کنید.                           

اگر تماس بی پاسخ داشتید، مجددا منتظر تماس وی نمانید، ادب حکم می کند که قید هزینه آن را بزنید و خودتان با او تماس بگیرید. دقت کنید که باید خودتان تماس بگیرید، پیام کوتاه نفرستید تا او با شما تماس بگیرد.    

اگر کسی تماس شما را رد کرد، احتمالا امکان پاسخگویی ندارد، در این مواقع بهتر است تا منتظر بمانید تا خود او تماس بگیرد.              

اگر شماره ای نا شناخته اشتباها به شما تماس گرفت یا پیام کوتاه فرستاد، به اجبار از او نخواهید تا خودش را معرفی کند یا دلیل اشتباهش را بگوید.      

شماره تلفن افرادی را که با آن ها ارتباط دارید در گوشی خود ثبت نمایید تا وقتی به شما تماس می‌گیرند با دیدن نام آن ها برخورد شایسته را به عمل آورید. ضمن این که همیشه امکان دسترسی به آن ها برای شما میسر است.                                                                                                                     

امواج تلفن همراه برای کودکان بیش از بزرگسالان خطر دارد، سعی کنید هنگام استفاده از کودکان به دور باشید و از تلفن همراه برای سرگرم کردن آن ها استفاده نکنید.                                                            

تلفن همراه دیگران را بدون اجازه پاسخ ندهید یا پیام های آن ها را نخوانید.                                  

  از دادن شماره تلفن شخصی افراد بدون اجازه آن ها به دیگران خودداری کنید.                                                                        

اگر مجبور شدید از تلفن دیگران برای برقراری تماس استفاده کنید، پس از اتمام مکالمه در صورت نیاز بدون رودربایسی شماره تلفنی که گرفته اید را پاک کنید.                                                                                       

از گذاشتن تلفن همراه داخل جیب پیراهن یا نصب بر روی کمربندتان خودداری کنید زیرا نه تنها زیبایی ندارد، بلکه سلامتی بدن را  هم به خطر خواهد انداخت.                                                                                                     

تلفن همراه خود را تمیز و سالم نگاهداری کنید.                                                                   

از عنوان کردن پیاپی و بی مورد مبلغ تلفن همراه خود به دیگران صرف نظر کنید..                                                                        

لزومی ندارد شماره رند تلفن خود را مکررا یادآوری کنید.                                                                                                      

مشخصات و نحوه کار با گوشیتان را به صورت کامل یاد بگیرید و مدل آن را به خاطر بسپارید.                                                                                                                                                             




موضوع مطلب : خط ایرانسل, بلوتوزبازی, دعای جوشن کبیر, مراسم شب احیا, دختربازی, اس ام اس بازی شب احیا, بی جنبه ها, قرارشب احیا, حرمت شکنی, پیامک

          
یکشنبه 92 مرداد 13 :: 10:57 صبح

پیوندها
لوگو
به وبلاگ من خوش اومدین
امیدوارم از نوشته هام خوشتون بیاد.
نظرات و پیشنهاداتتون رو فقط به این شماره پیامک کنین
۰۹۳۷۸۵۲۲۲۳۲
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 406
  • بازدید دیروز: 236
  • کل بازدیدها: 3386471
امکانات جانبی